torsdag 30. august 2012

Hvordan kan en fagblogg bidra til læring?

добрый день!

Følgende innlegg vil omhandle en kort drøfting, basert på egne erfaringer rundt fagblogg, og dens effekt på læring. Jeg har ikke tenkt til å skrive en lang avhandling om temaet, men et kort lite innlegg med tanker jeg har rundt spørsmålet som er presentert i tittelen. Så til saken.

Hvordan kan en fagblogg bidra til læring?

En fagblogg kan være positivt på flere forskjellige måter. Personlig har jeg brukt fagblogg tidligere som en slags huskeliste, som jeg siden benyttet mye i forhold til oppfriskning til eksamen. Tanker, notater fra forelesninger, analyser, planer for arbeid, også videre, kan organiseres på et tilgjenglig sted, og hentes fram ved senere anledninger. Personlig mener jeg at notater på en fagblogg, er mye mer tilgjenglig via en fagblogg, enn for eksempel notater på papir som lett forsvinner. 

William.

До свидания.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar